Vidmantė Čižiėnė – dešimt metų praleido komunikacijos srityje, per tą laiką baigė komunikacijos studijas, o vėliau sėkmingai įsidarbino pagal specialybę ir siekė karjeros. Išėjus motinystės atostogų, Vidmantė suprato, kad pasikeitė ir neprivalo matyti pasaulio taip pat, kaip jį matė būdama devyniolikos tad nusprendė išbandyti save IT srityje. Baigė Vilnius Coding School dieninius Duomenų analitikos mokymus, dabar dirba Jaunesniąja Duomenų inžiniere įmonėje CarVertical.
Koks Jūsų profesinis kelias iki mokymų? Kokioje srityje dirbote?
Dešimt metų studijavau ir dirbau komunikacijos srityje. Tą dešimtmetį pradėjau kaip komunikacijos mokslų studentė Vilniaus universitete, o paskutinius tris metus dirbau Lietuvos laisvosios rinkos instituto komunikacijos vadove.
Po mokyklos nelabai žinojau, ką studijuoti, ką konkrečiai norėčiau dirbti. Pasirinkau studijas VU Komunikacijos fakultete tik todėl, kad tuo metu domėjausi literatūra ir labiau norėjau rašyti nei skaičiuoti. Dar norėjau plėsti akiratį, išbandyti įvairias veiklas, sutikti daug žmonių, keliauti ir t.t. Dėl šito buvau teisi – komunikacijos sritis yra labai platus langas į pasaulį.
2007 metais susikūriau „Facebook“ profilį, tuo metu su mainų programa studijavau Olandijoje, tačiau tada socialiniame tinkle neradau nei vieno savo draugo iš Lietuvos. Maždaug po metų Lietuvą pasiekė „Facebook’o“ cunamis, na, dar ir ekonominė krizė. Komunikacija iš esmės ir labai greitai pasikeitė, iš laikraščių visi perlipo į internetą. Į internetą perlipo ir komunikacijos specialistai. Atsimenu, kartais siunčiant naujienlaiškį reikdavo pačiai pakrapštyti html kodą. Tas kodas atrodydavo kaip pasaulio pabaiga. Tada turbūt pirmą kartą dingtelėjo, kad reikia investuoti į IT įgūdžius, nes greitai nebeužteks mokėti naudotis Microsoft Word.
Tačiau labiau nei tech sritis, tada mane viliojo keisti pasaulį. Amsterdamo universitete įgijusi komunikacijos mokslų magistro laipsnį į Lietuvą grįžau aiškiai žinodama, kad noriu dirbti su į socialinius pokyčius nukreiptų projektų komunikacija. Tuo ir užsiėmiau, kartu su kolegomis skatinome žmones labiau domėtis ekonomika, valstybės valdymu ir biudžetu. Kažkam atrodys elementaru, bet Lietuvoje dar daug žmonių nežino, kad valstybės biudžetas surenkamas iš dirbančių žmonių mokamų mokesčių.
Kodėl nusprendėte dalyvauti programoje ir mokytis programuoti?
Išėjau motinystės atostogų, kaip Lietuvoje tai vadinama.
Jei nebūčiau padariusi pertraukos turbūt ir toliau dirbčiau komunikacijos srityje. Kai įsisuki į darbus nelieka tiek jau daug laiko pamąstymams, kuo aš norėčiau būti, ar gal prieš užmiegant pasimokius programuoti?
Stumdydama parke vežimėlį turėjau laiko pagalvoti. Pirmiausia, pripažinau pati sau, kad pasikeičiau ir neprivalau matyti pasaulio taip pat, kaip jį mačiau būdama devyniolikos.
Pasikeitė ir mano poreikiai. Savo užgyventus vadybinius, laiko planavimo ir visus kitokius gebėjimus šimtu procentų taikau įgyvendindama šeimos projektus. Norėjau, kad darbe būtų daugiau konkretumo, rezultatyvumo ir mažiau vadybos.
Kaip sekėsi mokymuose? Kokių žinių ir įgūdžių įgijote?
Vilnius Coding School pasirinkau duomenų analitikos kursą, kur mokiausi duomenų bazių užklausų SQL kalbos, dirbti su duomenų analizės ir vizualizavimo įrankiu Tableau ir programuoti Python programavimo kalba. Adrenalino buvo nemažai, tačiau visas užduotis įveikiau sklandžiai ir buvau puikiai įvertinta. Didžiulis pliusas, kad mokytojai ateina tiesiai iš savo darbo, visada gali paklausti, o kaip visa tai veikia praktikoje?
Tačiau svarbiausia, ką davė intensyvūs mokymai po aštuonias valandas kasdien yra realus testas prieš kardinaliai keičiant karjeros kryptį, ar tikrai IT tau tinka, suvokimas kaip atrodys darbas. Tokiame „bootcamp’e“ labai lengva pasimatuoti IT, tačiau realūs įgūdžiai atsiranda jau užvėrus mokyklos duris, susiradus praktikos ar darbo vietą, toliau mokantis savarankiškai.
Kaip vyko įmonės paieškos? Ar buvo sudėtinga?
Darbo intensyviai ieškojau šešias savaites, taigi sakyčiau neilgai. Tačiau į paieškas žiūrėjau labai rimtai – kaip į darbą. Man tinkamų darbo skelbimų su žiburiu nereikėjo ieškoti, jų išties buvo daug – nuo projektų vertinimo, komunikacijos efektyvumo, vartotojų elgsenos analizės iki programavimo. Pagrindinis kriterijus buvo, kad naujame darbe galėčiau pritaikyti naujai įgytus analitinius ir tech įgūdžius ir dirbti su duomenimis. Džiugino tai, kad įmonės į mane žiūrėjo palankiai, netgi be patirties patekdavau į antrą etapą. Tačiau priimant galutinį sprendimą, patirtis vis dėlto būdavo lemiantis kriterijus.
Šiuo metu dirbu didžiulį naudotų automobilių istorijos duomenų registrą kuriančioje „blockchain“ įmonėje „carVertical“. Vilnius Coding School Karjeros centro darbuotojai ne tik padėjo pasiruošti darbo paieškai, bet ir patys aktyviai ieškojo man darbo. Jie ir atvedė mane į „carVertical“.
Trumpai, viskas buvo taip. Gavau programavimo užduotį, atlikau, pakvietė į interviu, pakalbėjome ir pakvietė dirbti kartu. O jei detaliau: užduočiai turėjau skirti pilną darbo savaitę, kad nuo nulio išmokčiau tai, ko reikia užduočiai atlikti, parašyčiau penkiasdešimt kodo eilučių ir kad mane pakviestų į pokalbį. Todėl laikas yra vienas tų resursų, kurio persikvalifikavimui reikia skirti labai daug. Labai svarbus ir šeimos palaikymas, nes tą laiką nuvagi ne iš ko kito, o iš pačių mylimiausių. Taip pat esu labai dėkinga ir Python dėstytojui Juozapui, kuris ir pasibaigus kursams kantriai atsakinėjo į visus iškylančius klausimus.
Ką šiuo metu veikiate įmonėje? Ką dirbate ir ko mokotės?
Šiuo metu „carVertical“ esu jaunesnioji duomenų inžinierė: programuoju su Python ir rūpinuosi, kad įvairūs automobilių eksploatacijos duomenys atsidurtų jiems skirtose lentynėlėse. Automobilio „pėdas“ sekame dvidešimtyje šalių, todėl duomenų srautas yra didžiulis. Bet būtent dėl to kiekvienas turintis ar norintis pirkti naudotą mašiną gali sužinoti, ar užsienyje buvo autoįvykių, kokia kitose valstybėse buvo fiksuojama rida, ar tikėtina, kad ji Lietuvoje suklastota.
Kiekviena diena yra iššūkis, bet kai šalia draugiški ir patyrę kolegos, niekas nebaisu. Dirbdama savo naująjį darbą jaučiuosi kaip vaikas žaidimų aikštelėje. Dar daug kur reikia užlipti, saugiai nučiuožti, kartais pargriūti ir paliūdėti, bet daugiausia čia – vaikiško atradimų džiaugsmo.
Ką galėtumėte patarti žmonėms, kurie svajoja apie karjeros keitimą, tačiau nedrįsta dėl įvairių priežasčių (galvoja, jog per vėlu kažką keisti, kad IT įmonėms jie bus per silpni ir pan.) ?
Karjera pasikeičia, kai pats ją pakeiti. Tačiau „shortcut’o“ čia nėra. Žinios ir įgūdžiai atsiranda tik mokantis ir dirbant, o tai ilgalaikis procesas. Reikia nusiteikti tam procesui tiek psichologiškai, tiek finansiškai. Tačiau galingiausias ginklas čia yra noras. Manau, tą mato ir darbdaviai ir jie tikrai dažnai yra linkę pasirinkti tą, kuris labiau nori, o ne tą, kuris šiuo metu gali daugiau.
UAB Programavimo mokykla, į. k. 304299909, adresas Žalgirio g.90, a korpusas, antras aukštas, Vilnius, tel. Nr. : +370 606 75071 el. paštas: info@vilniuscoding.lt, rūpinasi Jūsų duomenų saugumu ir itin vertina ir saugo Jūsų privatumą.
Todėl šioje Privatumo politikoje (toliau – Politika) aiškiai ir skaidriai pateikiame mūsų interneto svetainėje taikomus informacijos rinkimo ir naudojimo principus, taip pat ir kitą informaciją apie UAB Programavimo mokyklos nuostatas ir principus, užtikrinant asmens duomenų apsaugą.
Šie slapukai yra būtini, kad svetainė veiktų tinkamai ir mūsų sistemose negali būti išjungti. Naudojame žemiau išvardintus slapukus.
Pavadinimas
Tiekėjas
Paskirtis
Galiojimas
__cfduid
tidio.co
Naudojamas Cloudflare tinklo, padeda identifikuoti patikimą tinklo srautą
1 metai
__cfduid
tidiochat.com
Naudojamas Cloudflare tinklo, padeda identifikuoti patikimą tinklo srautą
1 metai
csrftoken
instagram.com
Padeda apsisaugoti nuo CSRF atakų
1 metai
moove_gdpr_popup
vilniuscoding.lt
Išsaugo privatumo pasirinkimo nustatymus
1 metai
_ga
vilniuscoding.lt
Registruoja unikalų vartotojo Id pagal kurį indentifikuojama vartotojo elgsena svetainėje
2 metai
_gid
vilniuscoding.lt
Registruoja unikalų vartotojo Id pagal kurį indentifikuojama vartotojo elgsena svetainėje
Sesija
_dc_gtm_UA-#
vilniuscoding.lt
Google Tag Manager slapukas, skirtas kontroliuoti Google Analytics žymą
Sesija
collect
google-analytics.com
Google Analytics slapukas, skirtas siųsti informaciją apie vartotojo įrenginį ir elgseną
Sesija
1P_JAR
google.com
Google slapukas, naudojamas rinkti svetainės statistikas ir sekti konversijų kiekius
30 dienų
AID
google.com
Slapukas, naudojamas susieti veiklą su kitais naudotais įrenginiais jei buvote prisijungę prie Google paskyros
1 metai
APISID
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
2 metai
CONSENT
google.lt
Slapukas, skirtas išsaugoti sutikimą priimti Google slapukus
20 metų
HSID
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
2 metai
NID
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
6 mėn.
SAPISID
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
2 metai
SID
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
2 metai
SIDCC
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
3 mėn.
SSID
google.com
Slapukas, skirtas išsaugoti Google paskyros nustatymus ir žemėlapių informaciją
2 metai
DSID
doubleclick.net
Google DoubleClick slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
Sesija
IDE
doubleclick.net
Google DoubleClick slapukas, skirtas surinkti informaciją apie vartotojo paspaustas reklamas
1 metai
Prašome įjungti sausainėlių (angl. cookies) gavimą, kad galėtumėme išsaugoti Jūsų nuostatas.
3rd Party Cookies
This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.
Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.
<p>Prašome įjungti sausainėlių (angl. cookies) gavimą, kad galėtumėme išsaugoti Jūsų nuostatas.</p>
Marketingas
Rinkodaros slapukų pagalba, informacija apie naudojimąsi svetaine, pritaikoma klientą dominančios reklamos ar kitos tikslinės informacijos pateikimui. Naudojame žemiau išvardintus slapukus.
Pavadinimas
Tiekėjas
Paskirtis
Galiojimas
fr
facebook.com
Facebook slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
1 metai
datr
facebook.com
Facebook slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
2 metai
reg_ext_ref
facebook.com
Facebook slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
Sesija
reg_fb_gate
facebook.com
Facebook slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
Sesija
reg_fb_ref
facebook.com
Facebook slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
Sesija
wd
facebook.com
Facebook slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
7 dienos
_hjClosedSurveyInvites
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjDonePolls
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjMinimizedPolls
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjDoneTestersWidgets
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjMinimizedTestersWidgets
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjIncludedInSample
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjShownFeedbackMessage
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
_hjDoneSurveys
hotjar.com
Hotjar slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
365 dienos
BizoID
ads.linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
1 mėn.
lang
ads.linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
sesija
UserMatchHistory
ads.linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
1 mėn.
lang
linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
sesija
wd
linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
7 dienos
bcookie
linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
2 metai
lidc
linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
1 diena
bscookie
.www.linkedin.com
LinkedIn slapukas, skirtas rinkodaros tikslams
2 metai
Prašome įjungti sausainėlių (angl. cookies) gavimą, kad galėtumėme išsaugoti Jūsų nuostatas.
<p>Prašome įjungti sausainėlių (angl. cookies) gavimą, kad galėtumėme išsaugoti Jūsų nuostatas.</p>